Elektroniczne wezwania do PPK przez ZUS

Opublikowano: 30.09.2021
Administracja publicznaPodatki i finanseSystem emerytalny
Ustawa umożliwia wysyłanie wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK za pomocą profilu informacyjnego w systemie teleinformatycznym ZUS w okresie pandemii COVID-19 oraz rok po jej zakończeniu.

Kogo dotyczy?

PracodawcyPolski Fundusz RozwojuZakład Ubezpieczeń SpołecznychUczestnicy PPK

Najważniejsze zmiany

  • Wprowadzenie elektronicznej formy wezwań do PPK przez profil ZUS
  • Określenie zasad przekazywania danych między PFR a ZUS
  • Ustalenie momentu skuteczności doręczenia wezwania elektronicznego
  • Określenie zasad finansowania kosztów obsługi wezwań przez PFR

Praktyczne skutki dla obywateli

Średni wpływ - Pracodawcy będą otrzymywać wezwania do zawarcia umowy o zarządzanie PPK elektronicznie przez profil ZUS, co usprawni komunikację w czasie pandemii. Wezwanie uznaje się za skuteczne w momencie odbioru lub po 14 dniach od umieszczenia na profilu. System ten ma ułatwić realizację obowiązków związanych z PPK w warunkach ograniczeń epidemicznych.

Terminy i wdrożenie

Wejście w życie ustawy
14.10.2021
Rozpoczęcie wysyłania wezwań elektronicznych
Po wejściu w życie
Zakończenie obowiązywania przepisów
Rok po odwołaniu stanu epidemii

Kontekst

Ustawa stanowi odpowiedź na wyzwania komunikacyjne między instytucjami a pracodawcami w czasie pandemii COVID-19. Wprowadza elektroniczną formę wezwań do PPK, co ma usprawnić proces wdrażania pracowniczych planów kapitałowych w warunkach ograniczeń epidemicznych.

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przy pomocy sztucznej inteligencji (Claude AI) na podstawie pełnej treści ustawy. Ma ono charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi oficjalnej interpretacji przepisów prawa. W celu uzyskania wiążących informacji, należy zapoznać się z pełnym tekstem ustawy.