Elektroniczne powiadomienia w ubezpieczeniach obowiązkowych
Kogo dotyczy?
Najważniejsze zmiany
- Umożliwienie przesyłania oświadczeń w formie elektronicznej w ubezpieczeniach OC pojazdów
- Umożliwienie przesyłania oświadczeń w formie elektronicznej w ubezpieczeniach OC rolników
- Umożliwienie przesyłania oświadczeń w formie elektronicznej w ubezpieczeniach budynków rolniczych
Praktyczne skutki dla obywateli
Średni wpływ - Ubezpieczający będą mogli otrzymywać powiadomienia od ubezpieczycieli drogą elektroniczną, co przyspieszy komunikację i zmniejszy ilość dokumentacji papierowej. Zmiana ta usprawni proces informowania o warunkach ubezpieczenia i innych istotnych kwestiach. Konieczne będzie jednak wyrażenie zgody na taką formę komunikacji.
Terminy i wdrożenie
09.09.2025
Kontekst
Zmiana wpisuje się w szerszy trend cyfryzacji usług finansowych i ubezpieczeniowych w Polsce. Ma na celu usprawnienie komunikacji między ubezpieczycielami a klientami oraz ograniczenie obiegu dokumentów papierowych.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przy pomocy sztucznej inteligencji (Claude AI) na podstawie pełnej treści ustawy. Ma ono charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi oficjalnej interpretacji przepisów prawa. W celu uzyskania wiążących informacji, należy zapoznać się z pełnym tekstem ustawy.